رپورتاژ چیست؟ (روش انتخاب و انتشار با بازدهی بالا)

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. سئو
  6. chevron_right
  7. رپورتاژ چیست؟ (روش انتخاب و انتشار با بازدهی بالا)

رپورتاژ (ریپورتاژ یا رپرتاژ) چیست؟ اگر بخوام به زبان خیلی ساده بهتون بگم یعنی یک محتوای متنی که به وسیله شما نوشته می شود اما در یک سایت دیگر غیر از سایت شما بارگزاری می شود و روی کلمه کلیدی مد نظر شما لینک داده می شود به سمت سایت شما.

رپورتاژ چیست-جنرال سئو

این ساده ترین تعریفی بود که از رپورتاژ آگهی میتونستم براتون بگم. شاید در ابتدا که این مقاله رو می خوانید از خود سوال بپرسید که آیا انجام لینک سازی به سبک رپورتاژ لازم است یا خیر؟ و آیا سایت بدون رپورتاژ هم رشد می کند؟

در پاسخ باید بگم که هر سایتی بدون رپورتاژ رشد می کند و به صفحات برتر گوگل راه پیدا می کند اما ممکن است رشد شما سقف داشته باشد و از آن بعد رشدی نداشته باشید یا رشد شما خیلی زمان بر شود. چون رقبا لینک سازی کردن و سایت شما زورش نمیرسه مثلا اگر صفحه ای بعد از یک سال به یک رتبه ای رسیده با رپورتاژ میتونسته بعد از سه ماه به اون جایگاه برسد.

ارزش رتبه سایت به قدری بالا است که اگر شما حتی یک روز دیرتر به نتایج برتر برسید یعنی شما مشتریان زیادی را از دست داده اید و ورودی های بسیاری می توانسته وارد سایت شما شود اما نشده است.

درک این موضوع برای صاحبان فروشگاه های اینترنتی خیلی راحت تر است آن هایی که فروش بالایی در رتبه های برتر گوگل به دست آورده اند می دانند که چقدر زود رسیدن به صفحات برتر گوگل ارزشمند است.

چه موقع رپورتاژ بریم؟

شما بعد از شروع کار فقط و فقط باید تمامی موارد مربوط به سئو که در آموزش سئو گفته شده است را  تا مدتی به خوبی انجام دهید یعنی محتوا گذاری، سئو تکنیکال، لینک سازی داخلی و هر موضوعی که مربوط به داخل سایت است به علاوه لینک سازی در سوشال (شبکه های اجتماعی) را به خوبی انجام دهید. در این زمان سایت شما رتبه دارد، ورودی دارد و همه چیز در حال رشد است.

حالا سایت شما آماده است برای یک حرکت حرفه ای، یعنی شما نیازمند گرفتن بک لینک دائمی به وسیله رپورتاژ هستید. چون رقبای شما این مسیر را رفته اند و اگر شما بهتر از آن ها این کار را انجام ندهید مسلما به این زودی ها نمی توانید جایگاه آن ها را در گوگل بگیرید مگر این که آن ها ضعیف عمل کرده باشند که در این صورت شما با رعایت نکات سئویی مربوط به سایت خود می توانید جایگاه آن ها را بگیرید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش فعال سازی SSL و ریدایرکت http به https

کجا رپورتاژ بریم؟

رپورتاژ ارزان یا گران؟ این سوالی است که خیلی ها از سئوکاران می پرسند پس صبر کنید یک قاعده به شما بگم که طبق این قاعده راحت می توانید بفهمید چه رپورتاژی خوبه و چه رپورتاژی برای شما خوب نیست.

برای انتخاب سایت آگهی رپورتاژ به چند نکته باید دقت داشته باشید و بعد انتخاب کنید:

  1. سایت رپرتاژ بهتر است که مرتبط با سایت شما باشد یا حداقل چند محتوای مرتبط با سایت شما در آن وجود داشته باشد.
  2. سایت رپرتاژ بهتر است که بازدید بالایی داشته باشد و این مطلب را میتوان از روی رتبه سیملار وب متوجه شد.
  3. سایت رپرتاژ بهتر است آتوریتی بالایی داشته باشد که نشان دهنده اعتبار سایت از نظر گوگل است.
  4. سایت رپرتاژ  بهتر است که محتوای شما را در صفحه اصلی خود منتشر کند.
  5.  خلاصه سایتی که قرار است رپورتاژ شما را منتشر کند باید ویژگی های مثبت زیادی داشته باشد.که هر چه این ویژگی ها بیشتر باشد یعنی قدرت بیشتری دارد و در نتیجه اعتبار بیشتری می تواند به شما منتقل کند.

چقدر برای ریپورتاژ هزینه کنیم؟

باید قبل از هر چیزی وضعیت سایت خود را بررسی کنید. آیا همه نکات سئویی داخل سایت شما انجام شده است. آیا سایت شما از نظر سئو داخلی مشکلی ندارد. که اگر همه چیز خوب است یعنی شما تا جای خوبی پیش رفتید اما دیگه سایت شما نمی تواند با بعضی از سایت ها رقابت کند پس باید صفحات هدف خود را قوی کنید.

در این جا شما باید برای خود یک بودجه و بازه زمانی مشخص کنید. رقبا را بررسی کنید چقدر رپورتاژ رفتند، چقدر هزینه کرده اند و کیفیت رپورتاژهای آن ها در چه وضعیتی است. حالا نوبت شما است که از او بهتر عمل کنید در سایت های بهتری رپورتاژ برید و متن رپورتاژ شما بهتر از آن ها باشد و تا زمانی رپورتاژ را انجام دهید که از آن ها عبور کنید و رتبه آن ها را از آن خود کنید.

باز هم می گویم شما باید تمام نکات سئویی را داخل سایت خود انجام دهید و بعد از آن به سراغ رپورتاژ بروید و گرنه به دلیل مشکلاتی که دارید سایت شما نمی تواند از رقیبان سبقت بگیرد و ممکن است هزینه زیادی انجام بدهید اما نتیجه درستی نبینید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  لینک سازی داخلی + تکنیک های سئویی

متن رپورتاژ چگونه باشد؟

اول از همه محتوای رپورتاژی شما باید عنوان مناسب و جذابی داشته باشد. متن رپورتاژ شما باید با توجه به اصول محتوا نویسی باشد یعنی شما همانگونه که در سایت خود محتوا می نویسید باید در سایتی که قرار است در آن رپورتاژ منتشر کنید بنویسید.

کاملا متن شما باید مناسب و غنی باشد و مورد نیاز کاربران نیز باشد در این صورت شما باز خورد خوبی از رپورتاژ خود خواهید گرفت. حتما آموزش تولید محتوا را مشاهده نمایید تا با اصول محتوا نویسی آشنا شوید.

رعایت نکات زیر در رپورتاژ باعث حرفه ای تر شدن آن می شود:

  1. لینک سازی در رپورتاژ حداقل یک بار و حداکثر تا 3 بار روی کلمه کلیدی اصلی باشد؛
  2. در رپورتاژهای بعدی روی کلمات مترادف لینک سازی به سمت سایت شما انجام شود؛
  3. لینک سازی به صفحه اصلی نیز انجام شود؛
  4. متن رپورتاژ بین 900 تا 1400 کلمه باشد و محتوای سایت شما غنی تر از رپورتاژ شما باشد؛
  5. لینک سازی در 300 کلمه اول می تواند مفید تر باشد؛
  6. رپورتاژ تبلیغی نباشد چون کاربران به محض این که ببینند تبلیغی است ممکن است از رپورتاژ شما خارج شوند؛
  7. محتوا مورد نیاز کاربران باشد؛
  8. عنوان جذاب باشد؛
  9. شروع محتوا جذاب باشد؛
  10. دارای تصویر، ویدیو، پادکست و… باشد یا حداقل تصویر داشته باشد؛
  11. محتوا کپی نباشد؛
  12. محتوا مرتبط به صفحه هدف شما باشد (بازنویسی صفحه هدف نباشد و بی ربط به صفحه هدف نباشد)
  13. همیشه بک لینک فالو نگیرید شما بک لینک نوفالو هم باید داشته باشید؛
  14. روی موضوعات پر بازدید رپورتاژ انجام شود.

رپورتاژ ها در چه بازه زمانی منتشر شوند؟

یکی از نکات خیلی مهم در انتشار رپرتاژ این است که ما با توجه به رتبه و استراتژی که داریم رپورتاژهای خود را در چه بازه زمانی انجام دهیم.

بزارین راحت تر بهتون بگم شما خودتون رو به جای گوگل بزارید. این رو هم بدونید که انتشار رپرتاژ در واقع خلاف انتظار گوگل است و شما داری وانمود می کنی که یک سایت معتبر سایت شما را تایید کرده است  و به شما لینک داده است. حالا اگر شما جای گوگل بودین اگر سایت شما که تا به امروز هیچ گونه بک لینکی نداشته و تو یک هفته یا دو هفته چند تا بک لینک به وسیله رپورتاژ بگیرد آیا این طبیعیه؟ مسلما نه.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  متخصص سئو در مشهد

شما برای بازه زمانی رپرتاژ باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. انتشار رپورتاژ باید به صورت نا منظم باشد؛
  2. انتشار رپرتاژ نباید پشت سرهم باشد؛ (مثلا یک ماه 4 تا رپورتاژ برید و تا 4 ماه هیچ جا رپورتاژ نرید بهتره که اگر بودجه شما 4 تا رپورتاژ است آن را در ماه های مختلف منتشر کنید)
  3. فاصله زمانی 20 روزه به طور نامنظم می تواند خوب باشد.

چه نوع رپورتاژی خریداری کنیم؟

برای خرید رپورتاژ چند تا فاکتور را باید در نظر بگیرید که بتوانید رپرتاژ خوبی منتشر کنید:

  1. آتوریتی سایت مد نظر هر چه بالاتر باشد بهتر است؛
  2. رتبه سیمیلار وب هر چه پایین تر باشد بهتر است؛
  3. اسپم اسکور زیر 10 باشد هر چه کمتر بهتر؛
  4. ارتباط موضوعی سایت با شما هر چه نزدیک تر بهتر؛
  5. رپورتاژ شما بدون تگ تبلیغاتی منتشر شود بهتر است؛
  6. هر چه لینک کمتری در رپورتاژ بدهید بهتر است؛
  7. سایت مد نظر هر چه معروف تر و برند تر باشد بهتر است.

با توجه به موارد فوق قیمت رپرتاژها می تواند تغییر کند ولی مسلما از بین صدها سایت مختلف می توانید بهترین سایت ها را برای انتشار رپورتاژ با قیمت مناسب خریداری کنید.

از کجا رپرتاژ بخریم؟

سایت های مختلفی وجود دارد که به عنوان واسطه قرار گرفته اند و سایت های زیادی که انتشار رپرتاژ انجام می دهند را معرفی می کنند و شما می توانید از بین سایت های مختلف هر تعداد که بخواهید برای خود انتخاب کنید. فقط کافی است داخل گوگل سرچ کنید خرید رپورتاژ، سایت های مختلفی وجود دارد که این خدمات را به شما می دهند.

خرید از سایت های واسطه این امکان را به شما می دهد که سایت مورد نظر را با ویژگی هایی که دارد از قبیل آتوریتی، رتبه سیمیلا وب، اسپم اسکور و… انتخاب کنید و نیازی نیست که خود شما رتبه تک تک سایت ها را بررسی نمایید. در واقع انتخاب را برای شما آسان می کند.

برای سایت نوپا رپورتاژ بریم؟

بهتر است از قدمت سایت شما حداقل 2 ماه گذشته باشد و در این دو ماه نکات سئویی مربوط به سایت خود را انجام دهید و بعد از آن اقدام به انتشار رپورتاژ کنید.

در صورتی که هر گونه سوالی در مورد انتشار رپرتاژ دارید از قسمت نظرات جنرال سئو بپرسید در سریع ترین زمان ممکن پاسخ شما را کامل می دهیم.

این مقاله به زودی آپدیت می شود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست