اصطلاحات سئو چیست؟ (آموزش اصطلاحات رایج سئو)

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. اصطلاحات سئو چیست؟ (آموزش اصطلاحات رایج سئو)

آموزش اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو-جنرال سئو

اصطلاحات سئو یکی از آن چیزهایی است که شما به عنوان یک سئوکار بهتره که با آن ها آشنا باشید. شناخت اصطلاحات سئو می تواند کمک زیادی در مسیر آموزش سئو  کند. چرا که بسیاری از اساتید سئو به هنگام آموزش و یا گفتن نکات سئویی از این اصطلاحات استفاده می کنند و اگر شما با این اصطلاحات آشنا نباشید ممکن است مسیر سئو را درست متوجه نشوید و هنگام اجرا نیز به درستی اجرا نکنید.

اصطلاحات رایج سئو حتی می تواند در هنگام پروژه گرفتن به شما کمک کند تا پروژه کارفرما را از آن خود کنید. معمولا کارفرماها به دلیل داشتن وب سایت و ارتباط با سئوکارهای مختلف اصطلاحات سئو به گوش آن ها خورده و با آن آشنایی دارند به همین دلیل هنگام بستن قرار داد می خواهند از دانش سئو شما مطمئن شوند به همین دلیل همان اصطلاحاتی را که شنیده اند را پیش شما تکرار می کنند تا ببینند شما هم نسبت به این اصطلاحات آشنایی دارید یا نه؟

اگر آشنا باشید اعتماد بیشتری به شما می کنند در غیر این صورت ترجیح می دهد با کسی دیگر قرار داد ببندد. به همین دلیل بهتر است هر چه سریع تر برای افزایش دانش خود اصطلاحات سئو سایت را بیشتر بشناسید و حتی از اصطلاحات انگلیسی سئو نیز آگاهی داشته باشید. مطمئن باشید این آموزش جنرال سئو در بسیاری از جاها به کمک شما می آید.

اصطلاحات سئو به صورت فارسی و انگلیسی

اصطلاحات سئو به همراه واژه انگلیسی و فارسی و توضیحات به شرح زیر می باشد:

  • سئو (seo) : مخفف عبارت (search engine optimization) به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو؛
  • سئو داخلی (on page seo): کارهایی که در جهت بهبود رتبه، فقط داخل سایت انجام می شود؛
  • سئو خارجی  (off page seo): کارهایی که در جهت بهبود رتبه در بیرون و خارج از سایت انجام می شود؛
  • سئو تکنیکال (Technical Seo) : سئو فنی سایت که نیاز به دانش بررسی مشکلات و خطاهای سایت دارد؛
  • سئو کلاه سیاه (black hat seo) : اقداماتی که خارج از قوانین گوگل است و در جهت گول زدن گوگل استفاده می شود؛
  • سئو کلاه خاکستری (Gray hat seo) : شما طبق قوانین گوگل پیش می روید اما برخی کارها را که خارج از قوانین گوگل است برای گرفتن رتبه انجام می دهید؛
  • سئو کلاه سفید (White Hat Seo): یعنی تمامی اقدامات شما در مسیر قوانین گوگل است و از نظر گوگل شما به صورت کاملا طبیعی در حال بهبود رتبه هستید؛
  • سئو محلی (Local seo): در سئو محلی برخی از نتایج گوگل بر اساس موقعیتی که شما در آن قرار دارید نشان داده می شود به عنوان مثال کافی شاپ را سرچ می کنید و در مشهد زندگی می کنید گوگل با توجه به این که شما کجا هستید نتایج نزدیک را به شما نشان می دهد و کافی شاپ ها را در تهران نشان نمی دهد این باعث شد رقابت سایت ها به صورت محلی نیز شکل بگیرد؛
  • سئو منفی (Negative seo): زمانی که رقیبان سعی دارند با کارهای اشتباه از جمله لینکسازی مخرب و موارد سئو اف پیج، سایت شما را دچار مشکل کنند تا گوگل شما را پنالتی کند؛
  • اس اس ال (ssl): (Secure Sockets Layer) گواهینامه امنیتی که هر سایتی باید آن را داشته باشد و با آدرس شما دارای https خواهد بود؛
  • Uoniform resource locator) URL):  هر صفحه از سایت دارای یک آدرس مشخص است مانند همین صفحه که در نوار مرورگر شما آدرس دیده می شود به این آدرس url گفته می شود؛
  • Ui (user interface) : رابط میان کاربر و محصول، ui و ux یک تخصص است در مورد رابط بین کاربر و محصول و همچنین تجربه کاربری است و موارد مربوط به ظاهر سایت که در نهایت کاربر یک تجربه خوبی از سایت شما داشته باشد؛
  • Ux (user experience) : تجربه کاربری، کاربر باید تجربه خوبی در بازدید از سایت شما داشته باشد؛
  • ال اس آی (lsi): (latent semantic indexing) : به کلمات مترادف کلمه کلیدی اصلی شما گفته می شود که به آن کلمات پنهان نیز می گویند و گوگل آن ها را ایندکس می کند مثلا خرید کفش کلمه اصلی شما است که گوگل شما را با کلمه فروش کفش هم به کاربر نشان می دهد. کلمات ال اس آی و مترادف بهتره در محتوای شما وجود داشته باشد؛
  • اس آی آر پی یا به قول معروف سرپ (serp): (search engine results page): به لیست نتایج گوگل بعد از سرچ شما serp گفته می شود؛
  • اسکیما (schema): نوعی کدهای نشانه گذاری است و علت استفاده آن این است که گوگل از محتوای شما درک بهتری داشته باشد؛
  • پی ای (PA) (page authority): پیج آتوریتی به معنای اعتبار صفحه شما است که در ابزارها عددی بین 1 تا 100 نشان داده می شود و معمولا آن را بر مبنای ابزار moz بررسی می کنند؛
  • دی ای (DA) (domain authority): دامین آتوریتی به معنای اعتبار کل دامنه شما است و در ابزار moz با عددی بین 1 تا 100 مشخص می شود هر چه این عدد بیشتر باشد اعتبار دامین شما بیشتر است؛
  • یو تی ام (utm) (Urchin Tracking Module): نوعی ابزار ردیابی است برای بررسی ورودی های سایت که مبدا آن را مشخص می کند. به عنوان مثال ورودی های شما از کجا و به چه میزان می آیند از سایت های دیگر، شبکه های اجتماعی و… .
  • سی دی ان (cdn) (Urchin Tracking Module) : نوعی پلتفرم برای توزیع محتوا است و سبب می شود محتوای صفحات وب با سرعت و کیفیت بهتری نشان داده شود و همچنین مانع از دسترس خارج شدن سایت به دلیل ترافیک سنگین و یا حملات دی داس می شود؛
  • دی داس (ddos): نوعی حمله به سایت و سرور است که در نهایت سبب از دسترس خارج شدن سایت می شود؛
این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  سئو تکنیکال چیست + تکنیک های حرفه ای

 

مقاله آموزش اصطلاحات سئو ادامه دارد و به زودی آپدیت می شود…

در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام در قسمت نظرات سایت بپرسید تا همه استفاده کنند.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • خیلی خیلی آموزش ها تان عالی است زمان قرار دادن مطالب جدید را اگه بیشتر کنید بهتر ه
    وقتی آموزشها را شروع کردید که معمولا کارها و شلوغی ها زیاد هست و مطالب چندین بار باید مطالعه شود

    تا چه زمانی این آموزشها در دسترس هستند؟

    پاسخ
    • سلام ممنون از لطف شما
      سعی میشه در هفته مقالات بیشتری منتشر بشه،
      این آموزش ها همیشگی دردسترس هستند فقط همراه من پیش برید تا حجمش زیاد نشه و راحت بتونید پیش برید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست