کلمه کلیدی و انفجار سئو سایت

  1. خانه
  2. chevron_right
  3. آموزش
  4. chevron_right
  5. کلمه کلیدی و انفجار سئو سایت

کلمه کلیدی چیست؟

کلمه کلیدی یکی از مهم ترین بخش های آموزش سئو است شما هم اکنون سایت خود را مرتب کرده ای و آماده ای برای رشد، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنی این است که هدف تو چیست؟ با چه کلمه ای باید در گوگل دیده بشی که به خرید و بازدید منجر بشه؟ این همان کلمه کلیدی تو است.
حتما با خود می گویید من با خیلی کلمات باید دیده شوم تا فروش خوبی داشته باشم همین کلمات انکر تکست و یا کلمه کلیدی (کیورد تارگت) تو است. شما با این کلمات دیده می شوی، بازدید می گیری، فروش ایجاد می کنی و به هدف خودت می رسی.
پس باید دقت کنی چه کلماتی را انتخاب کنی و با چه استراتژی پیش بروی وگرنه فقط داری بی هدف جلو می روی و معلوم نیست در گوگل چطور نمایش داده شوی.
نکته اول دسته بندی های سایت، کلمات کلیدی تو هستند مخصوصا اگر سایت فروشگاهی هم داشته باشید. پس افرونه یوست را نصب کنید و کلمات کلیدی دسته بندی های خود را با این افزونه مشخص کنید.
هر مقاله در وبسایت شما باید کلمه اصلی آن مشخص باشد.
هر برگه باید کلمه اصلی آن مشخص باشد.
حتی صفحه اصلی شما باید کلمه کلیدی داشته باشد مثلا آموزش سئو با جنرال سئو
خب فکر کنم خیلی سریع متوجه شدید که کلمه کلیدی چیست و کجا باید استفاده شود.

انواع کلمه کلیدی

اگر بخواهیم به طوری کلی کلمات کلیدی را تقسیم بندی کنید آن ها دو دسته هستند:
کلمه کلیدی کوتاه
کلمه کلیدی بلند یا طولانی (long tail)
البته بعضی ها به سه دسته تقسیم کرده اند تک کلمه ای، دو یا سه کلمه ای، جمله ای و طولانی
خب حالا ما به عنوان سئو کار از چه کلماتی باید استفاده کنیم کلمات کلیدی کوتاه با طولانی چه فرقی با هم دارند.
کلمه کوتاه بازدید بسیار خوبی دارد اما فروش پایینی دارد. در مقابل کلمه کلیدی طولانی بازدید خیلی پایینی دارد اما فروش بسیار بالایی دارد.
یعنی چی آقا مگه میشه؟ بله شده
ما باید از کدام قسم استفاده کنیم. نظر شما چیست؟ قید کدام یک را بزنیم یکی رتبه سایت ما را افزایش می دهد و دیگری فروش سایت ما را ارتقا می دهد.
اینجا است که شما باید تصمیم خوب بگیرید. شما از هر دو استفاده کنید اما این را به شما بگویم که سئو و بالا آوردن کلمات کوتاه به شدت سخت است و شاید به این راحتی ها نتوانید بالا بیاورید اما سئوی کلمات طولانی به مراتب آسان تر می باشد.
شما باید صفحات مادر و اصلی را مشخص کنید مثلا صفحه خرید مبل صفحه هدف شما است و مقالات شما باید با کلمات طولانی باشد مثلا راهنمای خرید مبل، روش خرید مبل، خرید مبل اقساطی، خرید مبل با گارانتی و…
شما از طریق صفحاتی که با کلمات طولانی بالا آوردین لینک می دهید به صفحات مادر خود و تمام.
چطور کلمات کلیدی را انتخاب کنیم
خیلی راحت شما می توانید کلمات کلیدی خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید روش آن به شرح زیر است.
1. خود را به جای کاربر قرار دهید مثلا اگر دنبال مبل هستید چه کلماتی را در گوگل جستجو می کنید؟ همان کلمات می توانند کلمه کلیدی شما باشد.
2. از پیشنهادات گوگل استقبال کنید زمانی که شما سرچ می کنید خرید مبل یا آموزش سئو در قسمت ساگشن و related گوگل کلی کلمه بفروش را به شما پیشنهاد می کند حتما از آن ها استفاده کنید.
3. از ابزار گوگل ترندز استفاده کنید داخل این ابزار کلمه کلیدی خود را وارد کنید این ابزار علاوه بر این که بازدید کلمه شما را نشان می دهد در قسمت پایین آن برای شما پیشنهاداتی دارد.
4. از ابزار keyword sheeter استفاده کنید به محض ورود به این سایت کلمه کلیدی خود را وارد کنید به شما پیشنهاداتی فوق العاده می دهد.
5. از ابزار keyword tool استفاده کنید این ابزار نیز با وارد کردن کلمه کلیدی شما کلی کلمه را پیشنهاد می دهد.
فکر می کنم ابزارهای رایگان بالا تا حد زیادی می تواند به شما کمک کند و پیشنهادات عالی به شما بدهد.
اما اگر می خواهید حرفه ای تر کار کنید پیشنهاد می کنم با خرید اکانت kwfinder به سرچ کلمات خود به همراه میزان بازدید و سختی کلمات آن بپردازید و بهترین کلمات را انتخاب کنید. این ابزار هم پیشنهادات عالی برای شما دارد.
یک نکته فوق العاده: اگر می خواهید میزان سرچ دقیقی پیدا کنید در ابزار kwfinder عدد به دست آمده را ضربدر 7.9 کنید میزان سرچ واقعی برای شمایی که این نکته را می دانی مشخص می شود. این نکته در دروه های تخصصی هم گفته نمی شود و یا به ندرت آن را بازگو می کنند.
نکته: سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و نوپا هستید؟ پیشنهاد می کنم از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید.
در مقاله خود حتما از کلمات مترادف یا به اصطلاح lsi استفاده کنید نتیجه فوق العاده ای خواهید گرفت.
راز رتبه گرفتن کلمات کلیدی کوتاه و سخت
رتبه گرفتن کلمات کلیدی کوتاه بسیار سخت است و شما به سختی می توانی مثلا کلمه آموزش سئو را به صفحه اول گوگل برسانید مگر این که یک استراتژی خفن داشته باشید.
صبر کنید کمی تفصیلی تر صحبت کنیم. ما یک کلمه داریم تک کلمه ای یا دو کلمه ای است. رساندن این کلمه در گوگل سخت است خب با چه روشی ما می توانیم آن کلمه سخت را به صفحه اول گوگل برسانیم.
شما راهی ندارید مگر این که یک استراتژی پیش پا افتاده را انجام دهید که منجر به رتبه گرفتن آن کلمه سخت می شود. شما چندین مقاله ایجاد می کنید که کلمه کلیدی اصلی آن مرتبط با آن کلمه سخت است که در سایت شما وجود دارد.
وقتی با تولید محتوا آن کلمات طولانی را که به مراتب آسان تر از کلمه قبلی شما است به صفحه اول رساندید اول این که سایت شما بازدید گرفته و رتبه و اعتبار خوبی هم کسب کرده اید. دوم این که گوگل متوجه می شود که سایت شما روی کلمات مرتبط به کلمه کلیدی سخت خیلی خوب رشد کرده و در حال دیده شدن است پس به آن کلمه سخت هم رتبه می دهد. البته لینک سازی هم باید چاشنی آن کنید.
نکته: سعی کنید بعد از مشخص کردن کلمه کلیدی، محتوا را کاملا مرتبط بنویسید و بی ربط ننویسید.
با همین نکات شما می توانید مسلط به کلمات کلیدی سایت خود شوید و بهترین رتبه ها را از آن خود کنید.
چرا کلمه کلیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است
کلمات کلیدی بسیار مهم است و فکر می کنم اگر تا اینجا مقاله را مطالعه کرده اید اهمیت کلمات کلیدی را کاملا درک کرده اید و از امروز با نگاهی متفاوت به آن توجه می کنید.
کلمه کلیدی در واقع پلی است بین سایت شما و کاربران. کاربران در اینترنت زمانی که می خواهند به محتوای هدف خود برسند یک سری کلمات را جستجو می کنند که کلیت درخواست آن ها در همان کلمات نهفته است و آن ها را به هدفشان می رساند.
هیچ کاربری نمی آید متن محتوای شما را سرچ کند تا به مقاله شما برسد. بلکه کلمات کلیدی مرتبط با آن را سرچ می کند. کاربران برای این کلمات هیچ زحمتی نمی کشند فقط ناخوداگاه می دانند که برای رسیدن به صفحه مورد نیازشان باید این کلمه را سرچ کنند و معمولا با یک یا دو سرچ به هدف خود می رسند.
حالا این جا نقطه ای است که سئو کار باید بتواند خود را به جای مشتری بگذارد و از کلماتی استفاده کند که مورد سرچ و نیاز کاربر است. و تمام محتوای آن هم کاملا مرتبط با کلمه کلیدی هدف باشد.
با رعایت همین قاعده کوچک فروش انفجاری شما استارت می خورد. فرض کنید مشتری شما سرچ می کند خرید خودکار قرمز بیک سایت شما اولین یا دومین سایتی است که به مشتری پیشنهاد می شود و مشتری بعد از بازکردن آن می بیند که شما فروش اینترنتی خودکار قرمز بیک دارید. 99 درصد احتمال خرید آن از شما وجود دارد.
این که می گوییم کلمه شما باید مرتبط باشد این جا مشخص می شود زیرا اگر کاربر سرچ کند خرید خودکار یعنی می خواهد خودکار بخرد و سایت شما روی این کلمه آمده فقط توضیحاتی داده است درباره خودکار مثلا روش نگهداری خودکار، یا نوشتن با خودکار قرمز و… مطمئن باشید که سایت شما در راستای هدف مشتری قرار نگرفته است و حتی اگر لینک یک گوگل هم باشید مشتری به هیچ عنوان روی شما کلیک نمی کند. چون شما از هدف او کاملا دور هستید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  الگوریتم های گوگل برای سئو

کلمات کلیدی را کجا استفاده کنیم

خب شما الان توانسته اید بهترین کلمات کلیدی را برای خود انتخاب کنید و میخواهید اقدام به تولید محتوا کنید اما این کلمات چه مقدار باید استفاده شود و کجا باید استفاده شود.
این نکته خیلی خیلی مهم است شاید شما ندانید کجا کلمات را استفاده کنید و با این که یک محتوای خیلی عالی نوشته اید اما چون درست از آن استفاده نکرده اید تاثیر بسیار کمی دیده اید و رتبه بسیار پایینی گرفته اید.
اینجا به شما به صورت واضح خواهم گفت که کلمه کلیدی مد نظر را در کجاها استفاده کنید.
استفاده از کلمه کلیدی در عنوان
کلمه کلیدی شما حتما و حتما در عنوان وجود داشته باشد این تاثیر بسیار زیادی در سئو دارد. توصیه می شود در ابتدای عنوان باشد که تاثیر بیشتری ببینید.
کلمه کلیدی در پاراگراف اول محتوای شما حتما باید وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنم پاراگراف اول را با کلمه کلیدی خود شروع کنید.
در توضیحات متا (دیسکریپشن) کلمه اصلی را حتما وارد کنید. توصیه می کنم این توضیحات را با انکرتکست اصلی شروع کنید و بهتر است که دوبار کلمه اصلی را تکرار کنید.
در عنوان تصاویر و توضیحات تصاویر، کلمه اصلی را در توضیحات اضافه کنید.

چه تعداد از کلمه اصلی در محتوا استفاده کنید

در محتوای خود باید از کلمات کلیدی استفاده کنید اما مقدار آن بسیار مهم است. اگر بیش از اندازه استفاده کنید متهم به کیورد استافینگ یعنی استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی می شوید. اگر خیلی کم استفاده کنید شاید بی اهمیت بودن آن را برسانید. پس بهتر است به مقدار استاندارد از این کلمه استفاده کنید.
میزان استاندارد را به صورت واضح به شما می گویم که زیاد درگیر آن نشوید اگر مقاله شما 1000 کلمه بود شما می توانید بین 10 تا 13 بار از کلمه استفاده کنید و این خوب است اگر محتوا کمتر بود و یا بیشتر بود به همین نسبت زیاد و یا کم کنید.

این صفحه رو کلیک کن به کارت میاد!  آموزش رایگان تولید محتوا + در آمد زایی آسان

کیورد استافینگ چیست؟

Keyword Stuffing کیورد استافینگ یعنی شما قصد گول زدن گوگل را دارید و محتوای خود را پر از کلمه کلیدی خود می کنید اما غافل از این که گوگل بسیار زرنگ است و اکنون درک بسیار بالایی دارد و نیت شوم شما را متوجه می شود و شما از آن لحظه به بعد باید با آن صفحه خود خداحافظی کنید.

اگر شما هم مطلبی اضافه تر می دانید خوشحال می شویم مقاله ما را تکمیل کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست